Hvornår skal eleverne blive hjemme

Kære forældre

I øjeblikket ser vi en stigning af elever med COVID-19 på tværs af skolerne i kommunen. Vi gør, hvad vi kan, for at mindske smittespredningen på skolerne, og vi har brug for jeres hjælp.

Flere har været usikre på, hvad det betyder, når jeres børn bliver sendt hjem for at blive testet. Særligt i forhold til fritidsaktiviteter.

Når man er sendt hjem for at blive testet, skal man gå i isolation. Det betyder, at man skal:

· blive hjemme fra skole og fritidsaktiviteter mm, indtil man har negativt svar på sin test

· så vidt muligt holde afstand og have fokus på god håndhygiejne

· gøre grundigt rent, hvor man er fælles om brug (eks. køkken, vandhaner, badeværelse, dørgreb m.v.)

Isolation må aldrig betyde mindre omsorg. Hvis dine børn har brug for kram, skal de selvfølgelig have det ❤️

20201105 CORONA_BLIV HJEMME.pdf

Shape Created with Sketch.

2020105 Grafik til SoMe.pdf

Shape Created with Sketch.