Gensidige forventninger mellem DUS og hjem

Gensidige forventninger mellem DUS og hjem:

Vi forventer af jer som forældre at:

• I vil indgå et åbent samarbejde med skole/DUS om jeres barns trivsel.
  • At forældre til børn i børnehaveklasse. og 1. klasse henter børnene dagligt, samt at øvrige forældre henter børnene så ofte det er muligt.
  • At I holder jer informeret via AULA, ”Aula” og ”Minuddannelse”.
  • I henvender jer til os hvis I har spørgsmål eller ris/ros.
  • I informerer os straks, hvis der sker noget i hjem/familie, eller børnene har haft oplevelser, som vi må forvente vil påvirke dem.
  • I støtter os i at lære børnene at respektere og hjælpe sig selv og andre.
  • I spørger til børnenes oplevelser i skole/DUS.
  • I støtter barnet i at skabe kammeratskaber.

Rent praktisk forventer vi at:

• I læser informationer fra skole/DUS, så børnene er velforberedte til dagens oplevelser.
  • I laver eventuelle lege-aftaler med kammerater hjemmefra, og indskriver dem i “komme/gå” på aula.
  • I sørger for at børnene er klædt rigtigt på til dagens aktiviteter, og i øvrigt har skiftetøj liggende i DUS.
  • At I holder orden i barnets garderobe og tømmer den for det meste tøj om fredagen.
  • I tilpasser oplysninger/beskeder omkring barnet, så det er opdateret dagligt - kommunikationsforum er “komme/gå modul” på aula i forbindelse med  DUS. Vi får ikke skolens beskeder i kontaktbøgerne, så fravær skal meldes på “komme/gå” på aula.
  • I overholder fristen for besvarelse af ferie til/framelding.

I kan forvente af DUS at:

• Vi danner rammer for dialog og et åbent samarbejde mellem skole/DUS og hjem.
  • Vi henvender os til jer straks ved problemer/udfordringer.
  • Vi samarbejder med børnenes lærere, for at skabe sammenhæng i børnenes hverdag.
  • Vi udviser respekt for det enkelte barn – lytter og tager det alvorligt.
  • Vi arbejder med at være tolerante ift. hinandens forskelligheder.
  • Vi støtter op om nye venskaber.
  • Vi sørger for, at alle børn får et alsidigt tilbud i DUS.
  • Vi samarbejder med byens børnehaver, om at gøre overgangen fra børnehave til skole/DUS så tryg som muligt.
  • Vi samarbejder med DUS 3456, om at gøre overgangen fra DUS I til DUS 3456 så tryg som muligt.