Co teaching

Co-teaching på Vestbjerg Skole: En Sammenhængende Læringsoplevelse

På Vestbjerg Skole tror vi på, at fælles læring og samarbejde er nøglen til at skabe en lærerig faglig oplevelse for vores elever. Derfor har vi implementeret en omfattende Co-teaching indsats, der styrker vores undervisning og fremmer deltagelsesmuligheder for alle elever.

Hvad er Co-teaching?

Co-teaching er en pædagogisk tilgang, hvor to eller flere lærere arbejder sammen i klasseværelset for at dele ansvaret for planlægning, undervisning og evaluering. Dette samarbejde skaber muligheder for differentieret undervisning og styrker elevernes faglige og sociale udvikling.

Hvordan fungerer det på Vestbjerg Skole?

Vores Co-teaching indsats er baseret på åbenhed, tillid og en fælles vision om at støtte hver eneste elevs læring. Vores dedikerede lærere arbejder i partnerskab for at skabe et dynamisk undervisningsmiljø, hvor forskellige undervisningsstile og tilgange integreres for at imødekomme fællesskaberne som individuelle behov.

Fordele ved Co-teaching på Vestbjerg Skole:

• Differentieret Undervisning: Co-teaching giver os mulighed for at differentiere undervisningen, så den passer til den enkelte elevs læringsstil og behov.

• Øget Læringsudbytte: Eleverne drager fordel af forskellige perspektiver og faglige kompetencer fra vores lærerteam, hvilket styrker deres forståelse og engagement.

• Inkluderende Fællesskab: Co-teaching fremmer et inkluderende læringsmiljø, hvor alle elever føler sig værdsatte og set.

Eksempler på Co-teaching Praksis:

• Fællesundervisning: Begge lærere underviser i klasseværelset samtidig, hvilket muliggør øget individuel opmærksomhed.

• Alternativ Undervisning: Det skaber mulighed for at undervise en mindre gruppe efter gruppens behov.

• Stationsundervisning: Lærerne faciliterer forskellige læringsstationer, hvor eleverne roterer for at dække forskellige emner eller færdigheder.

Vi er stolte af vores Co-teaching indsats her på Vestbjerg Skole, da den ikke kun forbedrer undervisningen, men også skaber en positiv og inkluderende læringskultur. Vi glæder os over at se vores elever trives og opnå succes i dette samarbejdsorienterede miljø.

Har du spørgsmål eller ønsker yderligere information om vores Co-teaching indsats, er du velkommen til at kontakte vores Co-teaching tovholder Nicoline her.