Vilkår for DUS 3456

DUS 3456 er et fritidstilbud til børn i folkeskolen for 3. 4. 5. og 6. klasse.
DUS 3456 har base på Vestbjerg skole i Klynge B.

Årgangene har forskellige vilkår, som I kan læse herunder.

• 3. årgang er tilknyttet DUS 3456, men på DUS I vilkår.
  • 4.-6. årgang er tilknyttet DUS 3456, på DUS II vilkår.

3 årgang

I Vestbjerg har vi valgt, at børnene fra 3.kl. tilknyttes DUS 3456 fremfor DUS I.

Børnene orienterer sig mere mod de større børn end de gør mod skolestarterne. De er parate til at håndtere lidt friere former for DUS, og til selv tage ansvar for dele af dagen. Dog vil der altid være et sikkerhedsnet under børnene, da de stadig går i DUS på DUS 1 vilkår (se længere nede) og til DUS I takst. Prisen findes på dette link

Juli er betalingsfri.

Kontrolleret opsyn med 3. årgangs børn betyder, at vi kontrollerer fremmøde hver dag og sender børnene hjem efter de “aftaler”, som i forældre har skrevet i “Komme/gå”. Aftalerne for samme dag skal indskrives inden kl. 12.00, hvorefter pædagogerne læser dem.

4. - 6. årgang

4.-6. kl. vil have et tilbud på DUS II vilkår. Børnene fra 4. årgang indskrives i DUS 3456 på DUS II vilkår (se længere nede) Priserne ses på dette link.
Juli og august er betalingsfri.

Børnene i DUS II har ikke noget kontrolleret tilbud. Det betyder, at børnene, efter indmeldelse, selv vælger om de er i DUS efter skole eller ej. Personalet har dermed ingen forpligtelse til at kontakte hjemmet, hvis børnene udebliver fra DUS. Børnene skal dog huske at trykke sig ind på skærmen, når de vælger at være i DUS, samt sige farvel til de voksne, når de trykker sig ud og går hjem fra DUS. De støttes i selv at tage ansvar for de indgåede aftaler med Jer forældre og aftaler med DUS f.eks. tilmelding til aftendus forpligter. Der er brugerbetaling på aktiviteter, hvilke børnene betaler via deres ”café” regnskab –f.eks. svømmetur med aftenklub ca. 20 kr. Priserne på de kreative sysler veksler -alt efter, hvad vi giver indkøbspris.

Forskellen på DUS I og DUS II vilkår

DUS 1 vilkår:

• DUS tilbud på skolefri dage.
  • Gratis aktiviteter
  • Café mod betaling
  • Kontrolleret pasning
  • Morgen-DUS i DUS I
  • Aften DUS cirka hver anden onsdag
  • DUS åbent til klokken 16 om fredagen

DUS II vilkår:

• Lukket på skolefri
  • Brugerbetaling på aktiviteter
  • Café mod betaling
  • Ikke kontrolleret pasning
  • Ingen morgen-DUS tilbud
  • For 4. årgang aften DUS cirka hver anden onsdag og for 5.-6. årgang næsten hver onsdag.
  • For 4. årgang DUS åbent til klokken 16
  • For 5. - 6. årgang DUS lukket om fredagen