Antimobbe-handleplan

Vestbjerg skoles Antimobbestrategi

På Vestbjerg Skole accepterer vi ikke mobning. For at understøtte dette, arbejder skolen ud fra de principper DropMob og Unicef Rettighedsskole har beskrevet.

Vi ønsker en skole, hvor alle oplever en hverdag med tryghed og anerkendelse, og hvor vi lærer det enkelte barn respekt for medmennesket og fællesskabet således, at den enkelte elev føler et medansvar for egen udvikling, andre og fællesskabet. Alle klasser er derfor forpligtede på at arbejde med elevernes sociale kompetencer samt klassens sociale trivsel.

Alle medarbejdere på Vestbjerg Skole er forpligtet på at gribe ind, hvis de har eller får kendskab til mobning.

Formål:

• at alle bliver bevidste om, at det er et fælles ansvar, at ingen  bliver mobbet. Alle på skolen har i samarbejde med forældrene ansvar for og del i denne indsats.

Link til definition af mobning

Link til forebyggende initiativer

Link til sådan gør vi, hvis mobning finder sted

Link til guide til hvad du som forældre skal gøre, hvis du oplever at dit barn bliver mobbet, samt hvad er skolen forpligtet på