Grundoplysninger

Jesper Jensen
Mobil 40844433
Email: jesper.jefferson@gmail.com

Klassetrin og spor på skolen

Antal klassetrin på skolen:
0.-9. klasse

Antal spor på skolen:
2 spor (1. klasse i skoleår 2023/2024 har 3 spor)

På Vestbjerg Skole har vi desuden en specialklasseafdeling for cirka 30 børn med gennemgribende udviklingsforstyrrelser (K-afdeling).

Yderligere oplysninger om skolens klasser findes her: Klasser og klasselærere

Elever som efter 9. klasse ønsker at tage 10. klasse, kan søge optagelse på en af Aalborg Kommunes 10. klasse-centre.

Tilbud efter skoletid

På Vestbjerg Skole har vi en DUS-ordning, der er fordelt på tre afdelinger:

DUS 1 - for eleverne i 0.-2. klasse.
DUS 3456 - for eleverne i 3.-6. klasse.
DUS K for elever fra skolens kontaktklasser

DUS 1 holder dagligt åben i tidsrummet fra klokken 06.30-08.00 og igen fra endt skoletid -17.00.
DUS 3456 har åbent mandag til og med torsdag fra når eleverne har fri til klokken 17.00,

Fredag er åbent for 3. og 4. klasse til kl. 16:00, og der er lukket for 5. og 6. klasse.

DUS 3456 har aftenåbent til klokken 19.00 om onsdagen - hver uge for 5. og 6. klasse, og hver anden uge for 3. og 4. klasse.

DUSSEN i vores specialklasseafdeling for børn med gennemgribende udviklingsforstyrrelser (K-afdeling) er en meget integreret del af barnets skoledag.

Aalborg Kulturskole

Aalborg Kommunes tilbud "'Aalborg Kulturskole" har ligeledes fast tilknytning til skolen. Cirka 130 elever benytter sig årligt af tilbuddet om eftermiddagsundervisning i billedkunst eller et musisk instrument.