Vestbjerg skoles mål

• at skabe et fællesskab, hvor elever, personale og forældre oplever en hverdag præget af sammenhæng, tryghed, glæde og engagement.
  • at elever og personale har rum til at udfolde sig frit indenfor fællesskabets rammer og har mulighed for at udvikle sig til individuelle personligheder
  • at fagligheden præges af høj kvalitet og tager afsæt i dansk kultur og internationale sammenhænge.
  • at undervisningen og fritidsdelen - hele dagligdagen – bygger på medbestemmelse og giver mulighed for kreativitet, nysgerrighed og undren
  • at arbejde bevidst med ansvarlighed, så eleverne gives gode muligheder for dels at udvikle sociale og personlige kompetencer, dels at styrke udviklingen af demokratisk bevidsthed.
  • at arbejde aktivt på at sikre et velfungerende skole-hjemsamarbejde med dialog, samarbejde og ansvar som omdrejningspunkter
  • at udvikle de fysiske rammer i forhold til pædagogik og trivsel.
  • at tage udgangspunkt i lokalsamfundet og arbejde på at blive Vestbjergs Kulturcenter.